En Pärla på bokmässan!

Jag behöver verkligen bli bättre på att uppdatera här! Det har hänt så mycket – recensioner och bokreleaser (3 st) och imorgon bär det av till stora Bokmässan i Göteborg. För att sammanfatta lite då: Den 6 september släpptes både Anna Anderssons fristående fortsättning på Resan till Kungens rike, nämligen Var inte rädd, som också utspelar sig i Sagans värld, och Rebecka Fredrikssons debutbok för tonåringar: Ska vi slå vad. Bägge är jag så stolt över att få ge ut på Pärlan och de har redan fått en hel del uppståndelse kring sig. På Pärlans fb-sida har jag iallafall uppdaterat en hel del, så där kan du läsa mer om det du kanske missat om dessa böcker.

Dessutom kom i slutet av augusti ut en helt otroligt vacker bilderbok av Desmond Tutu, illustrerad av Nancy Tillman, som heter Ljus, bli till. Den återberättar Bibelns skapelseberättelse på ett så fint sätt. Nu råkar det sig ju då att både Desmond Tutu och lilla Pärlan faktiskt ska vara med på Bokmässan. Det är ju lite större då förstås att Desmond Tutu är där och tro mig, det är ett stort mediauppbåd och säkerhetsvakter och jag vet inte allt kring honom och hans dotter som också är med. Undrar hur många som vet att han faktiskt skrivit en annan bok än den som han kommit för att berätta om också? Jag HOPPAS att Pärlan ska få lite uppmärksamhet genom denna bok, för det skulle vara riktigt välsignat. OCH det är en fantastisk bok, en riktig pärla;-)

Nu kommer det viktiga: OM DU ÄR PÅ MÄSSAN MISSA INTE ATT KOMMA OCH HÄLSA PÅ I PÄRLANS MONTER: A04:40. !!! Och om du tror på bön, be gärna för Pärlan på mässan, är lite nervös… och det känns som några viktiga dagar! Så, kom och hälsa på och förgyll dagen för mig och Anna Andersson som står där med mig!

Stor kram!

Christin

Leave a comment